یزدفردا: دادستان زرند گفت: در پی بازدید و بازرسی کارشناس اداره کل استاندارد استان از واحدهای شن و ماسه در شهرستان، تعداد پنج معدن استخراج و توزیع غیراستاندارد شن و ماسه شناسایی و برای آنان پرونده قضایی تشکیل شد.

به گزارش یزدفردا: رضا یعقوبی امروز اول اردیبهشت ماه در این رابطه اظهار کرد: با دستور دادستانی از ادامه فعالیت پنج‌ معدن شن و ماسه به علت عدم رعایت استاندارهای قانونی در شهرستان زرند جلوگیری شد.

وی با اشاره به لزوم حفظ حقوق مصرف کنندگان افزود: با توجه به اینکه عدم رعایت استانداردها در مصالح ساختمانی می‌تواند جان شهروندان را تهدید کند و تولیدکنندگان سنگدانه مورد مصرف در بتن، ملزم به رعایت الزامات فنی و دریافت پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری هستند که گاهی در این مورد کوتاهی می‌کنند.

یعقوبی بیان کرد: در راستای حمایت از حقوق عامه، دادستانی زرند به موضوع ورود پیدا کرده و معادنی که استانداردهای لازم را رعایت نمی‌کردند، تحت تعقیب قضایی قرار گرفته و با آنان برخورد متناسب قانونی بعمل خواهد آمد.

دادستان زرند با تاکید بر ضرورت استمرار بازرسی‌ها گفت: مسئولان واحدهای تولیدی باید بدانند که نظارت‌های دوره‌ای با جدیت ادامه خواهد داشت و به طور قطع، تخطی از قوانین و استانداردها، جلوگیری از ادامه فعالیت واحدهای متخلف را به دنبال دارد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا